Requiem for a Dream

Idag var det en man från drogfritt.nu i skolan och hade föreläsning om knark. Han hade själv missbrukat och pratade om hur det var och sådär.
Knarket finns tydligen kvar i ens fettceller i 80 år, så om man tar droger när man är 15 (och får hallucinationer) och sen slutar så kan man efter 20 om man t.ex. är och tränar få en hallucinations-flashback (man bränner fettet som åker in i blodet, upp till hjärnan och visar "minnet"). Läskigt, hade jag ingen aning om.

Sen fick vi se en film, Requiem for a Dream. Den var jättebra men väldigt otäck, jag höll till och med för ögonen i slutet. Kände mig lite mesig dock, för jag såg ingen annan som gjorde det haha. Men den var sevärd, det tycker jag. Den är trots allt på nummer 63 på världens bästa filmer på imdb (min favoritsida, jag lovar).

Jag förstår inte hur man kan börja knarka. It's beyond me.

1requiemforadream

Imorgon har vi anti-mobbing dag och vi ska vara i grupper alla årskurser (6-9).
Vår nya biträdande rektor (tror jag) har varit supersmart och delat in grupper bara enligt klasslistan så från min klass är det jag och två killar av vilka den ena aldrig är i skolan och den andra antagligen inte heller kommer vara där. Jag kommer ha såå kul. Eller inte. Jag kanske blir sjukare tills imorn så får jag stanna hemma. Fast sen så måste jag till stan med Julia. Hmm.
Vi får se, det kanske blir den roligaste dagen i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: julia

jag gilladeren

2008-04-08 @ 21:44:26
URL: http://juliafhors.blogg.se
Postat av: julia

och jag höll också för ögonen litegrann i slutet.

2008-04-08 @ 21:45:08
Postat av: Anna

haha oj! det är ändrat :P

2008-04-09 @ 20:03:25
URL: http://krejsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0